Enkele uren geleden schoten de sociale media-kanalen van het Spaanse festival prompt uit hun winterslaap. Na hevig slabakken – er werd begin december beloofd dat er elke dag een tiental namen zouden worden bekend gemaakt via de lokale radiozender – en teasen van organisator Gabi Ruiz op Twitter, werd er een YouTube-livestream online gegooid die aftelde naar morgen 10u. Enkele goed oplettende kijkers merkten dat er in die stream hier en daar al met namen werd gestrooid en dat – als deze afgelopen was – alle namen zouden bekend zijn gemaakt. Of hoe je je bezoekers hun engelengeduld wéér maar eens op de proef durft stellen.
Net zoals tijdens de bekendmaking van het programma in 2018, was er ook dit jaar een band die wat roet in het eten had gegooid door de affiche al online te zetten voor de bekendmaking, namelijk Pavement. De organisatie was genoodzaakt de hele campagne af te blazen en dus krijgen we nu al de volledige affiche gepresenteerd. Wat meteen opvalt is dat #TheNewNormal van vorig jaar, met een 50/50 verdeling van mannen en vrouwen, bijna compleet over boord wordt gegooid qua marketing en dat er naast de eerder aangekondigde reünie-show van Pavement nog een aantal typische nillies-bands bovenaan prijken zoals The Strokes en Massive Attack. Het staat in schril contrast met de stevige pop en hiphop-affiche van afgelopen jaar. Verder werden onder andere Lana Del Rey, Tyler, The Creator, The National, de Latijns-Amerikaanse rapper Bad Bunny en Disclosure ook nog aangekondigd. Bekijk hieronder de trailer voor het festival voor de rest van de namen. Primavera Sound vindt plaats van 4 juni tot en met 6 juni in Parc Le Forum, Barcelona. Tickets en info zijn beschikbaar via de website van het festival.