Elke vrijdag draait de release-radar van menig muziekliefhebber overuren. Om niet verloren te lopen in Facebookfeeds en Soundcloudprofielen hebben wij de nieuwe albums van deze week voor jullie in een lijstje gegoten.
Als de singles ‘C.L.I.T’ en ‘Inclined’ enige indicatie mogen geven, lijkt Alexandra Drewchin op haar eerste plaat voor PAN volop te gaan voor chaos en desoriëntatie. Enerzijds vertoont de artieste knetterende elektronica met evenveel weerhaken als haar stem, elders mag het dan weer wat psychedelischer, zonder het je ook maar enigszins comfortabel te maken. (Pascal)
Met ‘Childqueen’ heeft Kadhja Bonet na twee jaar de opvolger voor haar debuut ‘The Visitor’ klaar. De soulzangeres katapulteert je terug naar de jaren 70, de hoogdagen van de psychedelische soul. Zet je schrap voor een spirituele rit met Kadhja’s stem als chauffeur. Gordels zijn verplicht, voor wanneer het echt te zweverig wordt. (Geerhard)
Kanye West & Kid Cudi – Kids See Ghosts
De combinatie tussen Kanye en Cudi heeft in het verleden al meermaals de gevoelige snaar geraakt (‘Gorgeous’! ‘Welcome to heartbreak’!), maar na de afgelopen twee weken blijf ik toch sceptisch. Ondertussen zitten we aan album drie (van de vijf), met Pusha T’s ‘DAYTONA’ als absoluut hoogtepunt en ‘ye’ die nog steeds de gemoederen bedaard. Opnieuw zijn de verwachtingen hooggespannen, maar Kanye lijkt het zich niet meer te kunnen veroorloven om een stinker af te leveren. (Daan)
Twee jaar geleden werd gospel heruitgevonden door Serpentwithfeet hun EP ‘Blisters’. Nu is hij terug met het album ‘soil’ waarbij bezinnen eerder regel dan uitzondering is. Laat zijn bovenaardse, vibrante stemgeluiden je volledig terugkeren naar een staat van complete harmonie en laadt de batterijen terug op met een interessante mix van soul, r&b en electronica. Herbron dit weekend met de heer en meester van occultisme anno 2018, Serpentwithfeet. (Naomi)
Blues, gospel, electronica, Afrikaanse percussie: we hebben het allemaal wel al eens eerder gehoord, maar Zeal & Ardor verraste vorig jaar iedereen op hun album ‘Devil is fine’. Zij gooiden de voorgaande ingrediënten in een blender met een fikse scheut black- en death metal. Het resultaat was even verrassend als fantastisch. Hoeft het gezegd dat we smachtend uitkijken naar ‘Stranger fruit’, waarbij de singles alvast bewijzen dat blues en metal een droomhuwelijk kunnen opleveren. (Kevin)