Wij zijn vast niet de enigen die het zonde vinden dat sommige grafische meesterwerken als posters en promotiebanners zomaar in de vuilbak belanden. De Handelsbeurs in Gent heeft er, in het teken van hun duurzaamheidsbeleid, een oplossing voor gevonden. De promotiebanners waar hun gevels ooit mee pronkten, werden omgevormd tot allerlei soorten draagtassen.
Van één banner maken ze zo’n twee fietstassen, twee schoudertassen en twee shoppers. De banners van onder andere Billy Bragg, (de baard van) Leon Russell, Clement Peerens Explosition en de Bach-reeksen hebben zo een heel nieuw leven gekregen, goed voor je ecologische voetafdruk én uitermate hip en uniek. Bovendien laat zo’n waterdichte tas zich niet doen door wat regen of wind. Hier eindigt dus jouw zoektocht naar de perfecte tas.
Voor een shopper tel je €15 neer, voor een schoudertas €40. Een fietstas kost je €45. De prijzen werden berekend om enkel de productiekosten te vergoeden. Er belandt dus helemaal niets van in de kassa van de Handelsbeurs. De eerste tassen zijn op aanstaande zaterdag 22 februari te bemachtigen, na Kraakpand in de Handelsbeurs. Het is geen eenmalige gelegenheid, de Gentse concertzaal zal nog meer verkoopmomenten aankondigen en zet de productie nog even verder. Bekijk hier enkele tassen.